Monday, July 25, 2011

Mahalnya durian!

Terasalah mahalnya durian D14 kat sini yang berharga RM88.00 sebiji seberatnya 2 kilogram. Setahu aku kalau kat semenanjung durian D14 lebih kurang RM12-RM15 sekilo. Kalau Musang King lain la cerita. Nampak gayanya durian zaman ni bukan lagi untuk orang-orang kampung macam aku ni, tapi hanya sesuai untuk golongan berada aja lah. Buah tempatan tapi dah mencecah harga ratusan ringgit sebiji ni memang amat menakutkan. Patutpun tauke durian boleh hasilkan RM300,000.00 semusim...waaaaa kayaaa!!!
Tahun depan tanam durian la, Musang King punya jenis!
sumber dari Kosmo : Link

16 comments:

akuanakpahang said...

Derian musang king kat sini 18hinggit sekilo derian longgok ada juge 10 hinggit aje :)

Miecyber said...

Koi borong durian untuk mok koi buat tempoyok jer...

mama ju, said...

aslkm che Wa

wah sedap tak durian mahal?

LIPISLADY said...

Sallam CekWa,

Macam mana rasanya yek, durian mahal tu,
mesti lebih sedap kan?

sahromnasrudin said...

seremban byk raja musang heheeeee

CekWa said...

AAP: Ralat betul ni tak dpt makan durian!

CekWa said...

Miecyber: Buat tempoyok la kalau dpt durian longok

CekWa said...

mama ju: agaknya sedap la kot durian mahal ni.

CekWa said...

LL: Ntah la LL, cekwa tak beli pun, tgok sebiji RM88 takut nak beli,

CekWa said...

sahromnasrudin: mesti murah harga kat sana kan.

abu muaz said...

barang baik mestilah mahal Cek wa... macam BMW dengan proton

cemomoi said...

huii ingat rega kat jepon ke, ostolia ke tadik...

Nizam said...

Rase duit gamoknye derian ter...

CekWa said...

abu muaz: kalau durian import koi tak kesah ngat, ni durian tempatan wei heheh

CekWa said...

cemomoi: tu la pasei mahei amat!

CekWa said...

Nizam: Kalo rase duit koi nok jugek rase!