Sunday, March 6, 2011

Antara Kelapa Bakar Dan Lokan Panggang!

Dah lama dengar cite tentang kelapa bakar ni, tapi tak pernah rasa lagi. Petang tadi selepas balik dari pulau, kami ke Jalan Sembulan untuk menengok sendiri camner kelapa bakar ni. Sedap juga ya, kalau biasa kita minum air kelapa muda sejuk dan segar, kali ni kita minum kelapa muda yang suam, siap berasap-asap lagi....Best! Pengalaman baru. Selain dari kelapa bakar, nak try jugak lokan panggang..ermmm ok, sedap dan menyelerakan!


ni Lokan Mentah, kena pilih dulu nak berapa longgok, baru diorang panggang untuk kita.

Ni puding kelapa, best jugak!

gaya jer lebih ni...ada ke patut puding nak minum dgn straw?

makan jgn tak makan!

Tak sabar-sabar menunggu lokan panggang!

ni la kelapa bakar, isinya jadi mudah nak makan bila di bakar.Rasapun ada beza sket dengan kelapa biasa.

puding kelapa, banyak jugak sebijik kelapa boleh kongsi 6 orang!

Lokan yg telah dipanggang dengan air asamnya...ermmm!

makan..makan..makan.......

licinnn........!

Inilah antara aktiviti cekwa hujung minggu ni. Esok mula keje, memang penat tapi apakan daya, keje perlu diteruskan jangan asyik nak berjalannn jer!

5 comments:

zulkbo said...

salam..
amboi..bukan berjalan je nih
siap makan2 tu yang tahan tu..
yumm..yumm..nampak sedap!

Miecyber said...

Pergh.....
Terliur komer...

Senarai produk positif DNA babi akan diumumkan

akuanakpahang said...

Nok cari juga kelapa... nok bakor sendiri jimat banje hehehe :)

endiem said...

lokan bakar macam kerang bakar jugak ke?

CekWa said...

zulkbo: jalan-jalan cari makan namanya.

Miecyber: mmg terliur nengok lokan bakar ni..

AAP: elok jugek tu, jimat sket...

endiem: lbh kurang je rasanya cuma liat sket dari kerang.