Sunday, January 30, 2011

Apam oh Apam!

Hari Minggu biasanya kalau bosan-bosan ada je menda nak buat. Tiba-tiba teringat kat Apam! Lama dah tak makan yang dibuat sendiri. Kalau nak beli memang banyak kat sini tapi tetap juga nak 'try' buat sendiri.
Sebenarnya tak susah buat apam ni, cuma kalau silap sikit boleh tak jadi!

Setelah mencuba dan bertanya resepi ibu di kampung akhirnya menjadi juga apam ni, Tengok lah gambar ni gebu kan! Resepinya cuma menggunakan tapai nasi, gula, tepung beras dan jangan lupa ENO untuk menjadikan apam lebih gebu.

5 comments:

akuanakpahang said...

Salam, popalit yek gebu dan cantik benor apam tu.. senyum anje :)

cemomoi said...

sedap layan daam hujan ni

zulkbo said...

salam..
perghhhh..
gebunya apam aok
nampoknta ter....
lapo la puloks koi
di sini..he he

makdara TERdiva said...

hy cekwa..salam..

saya suka apam ni..memang peberet lah..tp saya panggil apam ni apam cina sebab cina suka buat semayang apam ni..haha!

Miecyber said...

Geram tengok apam tu...

Tips membuat link semasa mengomen entri