Sunday, May 22, 2011

Cari Strawberi di Genting

Lama dah tak menyinggah di Genting Highlands, Pahang. Baru-baru ni berkursus di Intitut Aminudin Baki sempatlah menjenguk seketika di  Taman Santai Strawberi Genting yang terletak di Gotong Jaya, pertengahan jalan ke Genting Theme Park. Seronok juga kalau bawak keluarga bersantai sambil makan strawberi coklat yang segar terus dari ladang. Boleh petik sendiri di kebun strawberi yang disediakan di sini.
           Pintu masuk ke Taman Strawberi, masuk percuma, tapi kalau nak beli  kena bayor ler..
               Cantik juga taman ni, sejuk mata memandang...
                                     Pintu masuk ke kebun strawberi
                               Masa ni buah strawberi agak sedikit je, dah habis kena petik agaknya.
                                   Strawberi segar..
                                    Strawberi bersalut coklat, harga RM18.00 tiga cucuk
                                      Sedapp..kalau buat sendiri pun boleh juga agaknya...
                               Bukan strawberi aja yang ada, macam-macam kedai ada kat dalam ni rupanya...
Lorong jalan antara gerai-gerai ni di tanam dgn pokok anggur yang menghijau sebagai bumbung.
                       Macam-macam ada...Lepas ni tak payah la nk ke Cameron Higlands mencari buah strawberi. Cuti sekolah nanti penuhlah agaknya orang bercuti di sini..

6 comments:

LIPISLADY said...

Sallam CekWa,

Cantik yee sini,
saya tak pernah pegi lagi,
Anggur tu ada buah ke,

Ari tu saya tengok kat Srrawberi Park
kat atas tu pohon anggurnya lebat berbuah,
rasa macam nak petik aja.

zulkbo said...

salam..
adehhh..dari sabah sempat lagi
aok ke genting yak..koi dok lalu
seminggu sekali balik jengka..
haram tak menyinggah..malas benor
nak naik ke atas..
:)

Anonymous said...

wow bestnye ape kan daya xdpt pegi..bz sokmo weh..

akuanakpahang said...

Salam, sedak ngat Strawberi cekelat tu :)keknya popalit mehelnya baik buat sendiri :)

Che Mid said...

Salam cekwa, maaf lama tak jenguk.. la tak tau pulak di genting ada strawberi..

relevan said...

Kechor kome nampok buah strwberi te..