Wednesday, April 27, 2011

Sukarnya Berkata Benar.....!

Pernahkah sesiapa berhadapan dengan dilema untuk berkata benar........? Nampak bunyinya macam tak logik, betul tak. Perkara benar apa pulak yang jadi susah nak diluahkan? Bila dah benar semua orang boleh cakap, tak perlu takut lagi, terus-terang tanpa selindung lagi.
Tapi sebenarnya ada satu-satu masa dan ketika kita akan berhadapan juga dengan situasi sukar untuk berkata benar ni. Kita akan jadi serba salah...nak cakap, takut disalah ertikan oleh pihak yang menerima. Kalau tak cakap, perkara yang salah akan terus berlaku.
Aku benar-benar tertekan bila semua orang tak mahu berkata benar pada perkara yang benar. Semua nak jaga nama masing-masing supaya tidak disalah ertikan, tapi dalam masa yang sama berterusan cakap-cakap belakang ! Apa ni? Tak profesional langsunglah korang ni...!

5 comments:

Cik SHiNJU said...

As salam...

Emo Cekwa malam nih..
Susah nak cari org yg berani krn benar skrg ni..
Masing2 nak jaga piyok nasi sdiri..
Sggup membiarkan perkara salah berlaku...

* komen ni mcm xde kaitan ngn situasi Cekwa..huhuh

cemomoi said...

jangan snanggung dosa orang, dorang syok buat kita dapat saham dosa je

zulkbo said...

salam..
ermmm..mulut tempayan pasti boleh di tutup..
mulut orang apakan daya..nak manis kenalah kita gula2 kan gamaknya..he he

Anonymous said...

assalam cekwa
i agree with you totally.
But stil God create mind to think logic things, things taht are essntial to life.
So use our mind wisely ok,
I'm sure you make up your desicion wisely.
bye.

Miecyber said...

Saya lebih suka cakap direct.Tetapi risikonya mungkin orang itu akan terasa dengan saya.
Tapi saya akan lega dan selesa kerana tidak mengumpat orang tu di belakang..

Handphone untuk orang buta