Thursday, March 24, 2011

Nak Makan Sayap di Bongawan.

Bile dah sembuh dah keboh ni teringin pulok nok makan macam-macam....Tetiber teringat nok makan  sayap,cakap orang sini, sebenornya kepak ayam bakar! Si Diana ckp kat Bongawan pun sodap tak perlu nak gi Tg Lipat . Pas Maghrib tadi koi kerohkan anakbuah koi yang 2 org te, si Farah dan Leny suh salin baju nok gi makan sayap.....Lama benor dah ngidamnyer. Telefon lah ke Suriaty, tidok di jawak weh talipon kite... Baru teringat malam Jumaat ni orang berkeluarga mana minat nak keluar makan-makan...Itu anak buah koi cakat bukan koi yak! So kome yang single mingle ni jek lah yang boleh kehulu kehilir ikut dan. Rasa nak makan diulu, kita g hulu, rasa nok masok di rumoh kite masok. Senang cerite kan!
Jadi kome berlime, aku, Farah & Leny dari Beaufort, Si Diana memang dah dok Bongawan, dan hensem boy si Nur Zad, kome berjanji jumpe di Bongawan. Mereka berempat ni single belake...mude-mude belake, baye anok kawan jek, boleh buat menantu belake ni....Kalo berkumpul macam-macam cerite diborokkan tak kering gusi, terutama si Diana.....!
Saje jek, koi letok gamboi hok gelat gelite ni,,,

Sampei je di Bongawan lebihkurang jam 8.15 malam iaitu cuma 30 minit perjalanan sambil membontoti sebuah lori   kecik yg dipandu perlahan.....aok kirelah sendiri leme mane berjalannya, berape kilometernyer.
 Kire kalo di Semenanjung pukul 8.15 ni, malam masih sunti.....mude belia org kate, tapi idok lah weh di Bongawan, pukul 8.15 malam ni dah umpama jam 10 malam agoknyer.... seme kedai hampir tutup belake! Takdeklah harapan koi nok makan sayapppppp!!!! Mengkale gitu koi jilat jari manis jek lah, takut kempunan hehehe..ada lagi gune petua org dolu-dolu....! Kome pun terpakselah mencari kedai-kedai kire warong lah untuk mencari makanan lain, maklumlah perut pun dah menjerit-jerit lalu......lapor!

Makanan malam ni mengantikan sayap....Nasi Lalap! Sokmo lah tersaloh sebut mintok nasi lalat!
Siap makan jam 9malam, kome beransur balik dlm kekenyangan, takdek ujan takdek ribut tapi kiri kanan jalan dah banjir... Ini dinamakan Banjir Senyap. Alhamdulillah kome lepas balik rumoh sehingga waktu berite ini ditulis...sekian....selamat malam!!!!

4 comments:

akuanakpahang said...

Assalam singgah ari jemaat sini.... Aduh macam nengok di hari malam yang gelap gambo awk te :)

LIPISLADY said...

Sallam,
Gelak met yek gambo aok te...
matnye tak ada letrik ke masa amik gambo tu?

LIPISLADY said...

Teliur pulok nok makan SAYAP tu,
kena beli ni karang kat pekan sari.

CekWa said...

AAP: Samor-samor mlm hari hehe
LL: kat warong jek, gambo pun gelat gelite