Wednesday, March 23, 2011

Koi nok cakat bahase kerayong!

Entri kali ni koi nok cakat bahase kerayong! Lama doh tok menggunekan bahase kebanggaan koi ni, Almaklumlah koi sorang jek kat Beaufort ni, takdek rodong nok bercakat bahase kerayong!


Ander sedare koi tapi jauhh nuuu kat Inanam, KK... hehehe susoh jugek nok bercakat kalo dudok jauh gini...Abg  Zul jangan maghoh yek, koi masok name aok dlm entri koi ni. Koi ingat ngat pesan aok arite, kalo takdek mende hel takyoh la nok kontek-kontek, kecuali kalo dah takdek tempat lalu nok mintok tolong!  Takdek hel la te...yang penting ande gek sedare kerayong kat Sabah ni....! Koi ok jek kat sini, takde hel la te!

Koi ni dah tiga empat ari tak sehat lalu rase badan ni, sakit sane sakit sini..Ntoh la, dugaan Allah datang, koi terima jek! Itu tandanya Allah sayang kat koi! Alhamdulillah arini koi sehat sikit dah, boleh bangun, sebelom ni koi kejat elok kejat tak elok, kejat nok pengsan kejat itu kejat ini, macam-macam lah...dugaaannnn...
Koi nok berterime kasih kepade seme rodong-rodong di sini, ketua-ketua unit, yang bersusah payoh menolong koi. walopun koi ni gini, tak sangke ramei gek yang membantu. Terime kasih la seme menolong sewaktu koi dalam kesakitan. Begitu jugek kepada rodong-rodong di semenanjung yang sentiasa memberi semangat untuk meneruskan kehidupan!

Alhamdulillah koi dah sehat sikit walopun koi pegi jugek pejabat tadi dalam keadaan terketor-ketor. Koi lawan jugek perasaan lemah koi te. Itupun selepas seseorang yang telah mambantu koi untuk melawan perasaan sakit yang koi alami. Kalo koi tak dibantu pagi tadi, soh koi tak bangun lagi pagi tadi, soh koi terus tido dan tido....!
Jadik, untuk menjaga kesihatan koi supaya tidok berterusan sakit, koi kena rehat bebanyok..Koi kalo online pun mungkin sekejat jek...
Oklah ya, cukup untuk kali ini, koi akan terus meulis dan menulis di blog cekwa ni selagi koi terdaya....
SENYUMLAH SOKMO YAK MESKIPUN AOK BERADA DALAM KEDUKAAN KERANA SENYUMAN ITU MAMPU MEMBUAT AOK BAHAGIA!!!!!!
Selamat Malam semua!!!!!

9 comments:

Cikgu Jang .. said...

kate koi nyak...."popalih aok"

zulkbo said...

salam..
bawakla berehat wehh..
kesian,rindu Kerayong
aok nye ter..

Jejaka Desa said...

Rindu borok ngan orang kampung ni....

CekWa said...

cikgu jang: nok goner kan, gitulah gayenyerrr!

CekWa said...

zulkbo: rase-rase gitulah...teringin nok terbang balik kerayong!

CekWa said...

Jejaka Desa:tu la paseinyer.

relevan said...

Molek amat ..

akuanakpahang said...

Ande masa tingin juga berborok bahse ibuende yak :)kome ande dengor kan :)

cemomoi said...

tergeliat lidoh koi cakat kerayong... pasei koi sesekali cakat pahang masuk line perok pulok ate dekat-dekat je deme kome ni