Saturday, March 12, 2011

Cekwa ........dari dlm hatiku........!!!

Sok pagi CeKwa nak gi KK, malam ni mata xleh tdo la plak........
Ada kerja yang sedang menanti di sana, urusan jabatan...harap semuanya akan selesai dengan sempurna dan selamat sejahtera dan bahagia....

Saper-saper yang rasa boring tu, jenguk-jenguklah Blog Cekwa ni ek..dengar-dengarkanlah lagu "rinduku setengah mati" ...Best lagu ni..tapi janganlah kita mengingati kekasih sampai setengah mati mcm lagu ni..rosak jadinya, biarlah kita gunakan lagu ini untuk mengingati hari kematian kita juga......akan sampai jua masanya nanti.......Ini ada satu kisah........! Nak dengar tak???? Kalau nak, teruskan membaca..........!!!

Satu hari aku terdengar bisik-bisik dan tangisan beberapa orang disekelilingku.....aku menjadi hairan! Mengapa semua orang menangis tanya hatiku....bila ku lihat ramai sungguh disekelilingku..sedangkan aku terbaring di tengah-tengah keramaian itu.....sesekali aku terdengar bisikan beberapa teman-teman yang sedang teresak-esak itu...tau tak apa yang mereka kata???  " Meninggal dah Hanim rupanya"......sambil menangis...terkejut aku dengan kata-kata itu..aku pun cuba bangun dan berteriak, tapi tak mampu..lidahku menjadi kelu, badanku langsung tak boleh digerakkan hatta jari-jemariku sekali...meleleh airmataku ketika itu, aku cuba lagi memanggil rakan-rakanku tapi tak terkeluar suara dari kerongkong ini, yang ada hanyalah keluar dari hatiku semata-mata....Akhirnya hanya airmata yg mampu mengalir....."Ya Allah aku dah mati rupanya" ..."Ya Allahhh..Ya Allahhh...mengapa aku jadi begini Ya Allah...mengapa Ya Allah..Tolonglah hambamu ini Ya Allahh" pada masa itu aku hanya teringat pada anak-anakku...bagaimanakah mereka nanti kerana aku sudah meninggal....Siapa akan menjaga mereka nanti...aku kembali menangis rasanya meraung-raung ketika itu tapi tak seorangpun yang mendengar kerana tubuhku langsung tak boleh bergerak walaupun sedikit...aku menangis lagi, aku merayu pada Allah...Ya Allah tolonglah hambaMu ini, janganlah ambil nyawaku, aku belum habis mengajar anak-anakku mengenai agamaMu, berilah aku kesempatan untuk aku hidup supaya aku dapat meneruskan mengajar anak-anakku menjadi anak yang Solleh"..hanya itu yang aku ingat...aku merayu dan terus merayu.........!!!!

Nak tau apa cerita selanjutnya....? Tunggu ya....balik dari KK Insyallah akan ku ceritakan kisah kematianku ini untuk tatapan mu wahai sahabat..Kisah benar bukan rekaan ya.....!!


Aku ingin engkau ada disini

menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati
meski tlah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu

aku rindu…



 

5 comments:

zulkbo said...

salam..
nampak menarik buku tu
bolehlah nanti saya cari
di kedai buku..nak tahu juga
kisahnya..

akuanakpahang said...

Salam, kalau byk ngat mikir mmg payoh nak tidor weh ..lapangkan fikiran pejamkan mata lelap lah :)

Cik SHiNJU said...

As salam Cekwa..

Jalan leklok...
Citer yg menginsafkan..x sabo nk tggu
sambungan..

Jejaka Desa said...

Baru nok feel...

Anonymous said...

bila bacanya......hm.....x de apa2 nak kata...tapi bila hayati lagunya ad feel laa from : R & D