Monday, November 8, 2010

Ada tak petua hilangkan kemaruk makan ?

8 hari dah melalui Bulan November 2010...nak kate tak sihat, badan ok sangat, makan banyak, tidur cukup, nak kata hepi, takde apa yang di hepikan...nak kate susah hati, takde pe yang di susahkan... Tapi mengapa la agaknya sejak masuk November ini, aku terlebih makan!!!...

Semua menda yang ada depan mate selera belake...kalau sebelum ni, suku pinggan nasi pun tak abih, tapi sekarang penuh pinggan pun boleh abih... apa sudah jadik???

Cuti 3 ari ni macam-macam sudah aku makan, jadi kemaruk pulak dengan makanan sekarang nih!

Antara makanan yang telah dimakan selama 3 hari..............

V
V
V
V




nasi lemak ayam...!!! - 3 ari berturut-turut!








tosei......!!!





KFC....!!!





dan nasi...nasi...nasii.......!!!


Ada orang kate kita makan bila kita hepi, tapi ada jugak yang kata makan bila stress...!!

Aku????????......makan kerana apa yak!!!!



<<<<<<<<<<<<<<<> bercita-cita nak jadi mcm ni...!!!









atau......mungkinkah akan jadi......








..................begini? ooooohhh tidakkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Note: Berhenti seketika untuk mencari petua hilangkan kemaruk makan!!!


Sesaper ada petua tolong lah kirimkan kepadaku..........

6 comments:

sahromnasrudin said...

salam kak..sy cadangkan akak buat senaman lari setiap petang..insyaAllah keinginan makan itu akan kurang cikit huhuhuhuh

Cik SHiNJU said...

Salam Cekwa...

Biasanya kemaruk makan ni kejap jer..
Nanti lama2 balik ke asal la..
byk minum air masak,nt cepat rase kenyang..
Wallahualam..

zulkbo said...

salam..
ha ha..aok jaga lah....
nanti tak muat nak
masuk pintu kereta puloks..

Kakzakie said...

Salam cekwa,

Kakak ziarah pasal N3 tu. Kalau kakak dulu macam tu sebab kena share makan dgn baby dalam perut.
Atau masa pantang kerana baby susu badan. Tapi cekwa nie lain macam je bunyinya.... Ini kerana lapar mata la tu. Ha....(3x)

akuanakpahang said...

Rasa kawan utk mengelak drp kemaruk makan ini cuma ada dua aje..pertama aok jgn tengok bender makan tu kedua apatah lagi merasanya :)

Anonymous said...

hehehe..no komen.....ur R & D