Wednesday, June 16, 2010

Kenangan Berkursus di Taman Negara, 1-3 Jun 2010

Gambar-gambar sewaktu berkursus di Taman Negara. Berkursus disamping menikmati keindahan alam semulajadi.


Tiba Dari Kuantan di Rainforest Resort jam 1.30 tengahari.


Makan dan check in.


Malam pertama di sini bermula dengan kuliah maghrib dan jam 4pagi Qiamullai bersama Ustaz dari Daerah Jerantut.


..sempat curik gambo ustaz heheh...


pg tadi qiamullai, siang ari berpoco2 pulak dlm dewan.



xtvt mengangkat air atas sekeping kertas..ada maksud disebaliknya..



Ini pulak xtvt luar pada hari kedua



menaiki bot lah yang paling bestnyer...



panjat bukit, masuk hutan antara xtvt luar



mendalami kehidupan orang asli suku Batek



Last sekali menaiki canopy walkway..



Ada juga yg menangis ketakutan dan gayat atas pokok ni, koi selamber jek laa...



Itu lah antara kenangan di Taman Negara baru-baru ini...












11 comments:

sahromnasrudin said...

kursus ape nie??cam BTN jerk huhuhuhu

akuanakpahang said...

Salam weh..
Ustaz aok tu gaya rodong kawan aje Imam Naim, Imam Masjid baru Jerantut apa pun xtvt macam nei sekali sekali mmg best.

CekWa said...

sahromnasrudin: Ini Kursus/program Pengukuhan Kumpulan pejabat kami.

Yassin: Memang ustaz Naim la te, rodong aok upernyer...best ceramah dia!

Cik SHiN~JU said...

cecece...sempat curik snap gambo ustat lg tu...sib baik x jd penyu mcm koi...hehehe...
bestnye cekwa...yun x penoh p tmn negara...

zulkbo said...

salam cekwa..
nampak menarik
dengan kehijauannya
hutan di Pahang ni..

CekWa said...

cik shin-ju: ler aok tak penah g sana ke cian aok. cekwa dah 4 kali dah kesana..


zulkbo: mmg indah negeri kita.

Mazru Majid said...

salam cekwa...

seronok jugek yak..

mama ju, said...

salam chek wa

Hai cek Wa apa kabar? Seronoknya...bila la mama nak ke sana...dulu masa muda2 ada bercamping kat sini.ingin juga bawa anak2....

mama baru blk BPahat,johor Bharu dan segamat.Best jugak jumpa Prof kamil..tgk kat blog mama tu....bye

CekWa said...

Mazru: seronok, jom la beramei-ramei kesana mazru.

mama ju: T/kasih ziarah cekwa, nnt cekwa kesana ya.

LIPISLADY said...

Sallam CikWa, keh nyinggoh kejap,
Waa bestnya pegi taman negara, dapat bergayut lagi atas jembatan gantung tuh...

CekWa said...

terima kasihlah LL sudi nyinggoh teratak buruk koi ni..