Saturday, September 17, 2011

Sketsa 2 - Ayah Cu Lias yang kukenali

Masih tergiang-giang di telinge ini kata-kata ayah
Cu Lias ketika pertemuan kami di hari raya baru-baru ini.

"laaa ni sapernyer"??? tanya ayah cu kepadaku dengan penuh kehairanan.... Aku pun jawab la dengan penuh kegirangan.., "Ayah cu tak kenei ker, ni lah zura ayah cu, zura, ayah cu, zura......"!!!

Jawab ayah cu dengan nada manisnyer...." laaa koi tak kenei laluuu....aok rupanya, ayah cu tak kenei....GEMOK SANGAT " ................gULP !!! ayat terakhir ayah cu yang membuatkan aku tidak akan melupakannya sampai bila-bila..... weiii gemok sgt koi niiii weiiiii !!!!!!!! huhuhuhu.....!!!

Beberapa harini sedang menyebukkan diri membuat persediaan jamuan hari raya PPD yang akan dibuat secara besar-besaran di perkarangan Rumah Persekutuan Beufort....Dan sebuk juga menghadiri jamuan rumah terbuka.... Makan jangan tak makan...!!!


16 comments:

abu muaz said...

bagus, bagus ... makan lagi , makan.

zulkbo said...

salam..
biasa dah orang tua-tua
tak reti nak berkias lagi
terus ke point..menusuk ke
sanubari..kena diet wehh..
:D

CekWa said...

abu muaz : hehehe...mkn selagi blh.

CekWa said...

zulkbo: tertusuk jantung betoi hehehe..pasni diet ar>

Nizam said...

Kemas ayat ter

Cikgu Jang .. said...

jgn guna ayat gemuk, tak manis.... kaborkan
" berisi je sikit "...

sahromnasrudin said...

malaysia gak yang kaya dengan makanan huhuhhhh

Miecyber said...

Cobaan ..hahahaha

Cik SHiNJU said...

Sentap ke Cekwa? hahaha

Yun pun kena ayat gitu gek raya baru nih..
Makin bulat sejak bulan posa aritu..
Moh diet..

Bikrayong said...

Ayah cu te , dia iklas tu Wa. Dalam pada tu aok kene sedor laa..sori!!gura je!!!

CekWa said...

Nizam: memang kemas, koi tak maghoh pun..

CekWa said...

cikgu Jang: memang ada org tak suke bila dikatakan gemuk, tapi koi tak lah maghoh cuma lucu jek

CekWa said...

sahromnasrudin: memang Msia kaya dengna makanan yang enak-enak

CekWa said...

miecyber: dugaaan haha

CekWa said...

cik shinju: sentap jugek, apakan daya, nak diet..tak larat dah

CekWa said...

BiKrayong: Wa sedor hehehe tapi saje taknak beringat heheh