Monday, August 29, 2011

Esok Hari Raya!

Esok dah Hari Raya......! Setahun lagi lah pulak kita akan bertemu Bulan Ramadan yang mulia, itupun kalau umur panjang. Semuga Ramadan yang berlalu memberi banyak perubahan kepada kehidupan dimasa akan datang, perubahan kepada kehidupan yang lebih baik, keampunan dari Allah swt yang berterusan......!

Malam ni ada kesempatan sedikit dengan Blog Cekwa ni, sebab persiapan untuk menyambut raya esok dah selesai. Sejak petang tadi dah masak ketupat,kuah kacang, kari daging untuk juadah hari raya.Lemang tak perlu susah-susah, lemang tunjuk aja...Tunjuk dan keluar duit, jadi terus lemang, tak payah lagi macam dulu nak gi cari buluh, cuci buluh dan macam2..Tapi memang tak boleh lawan lemang yang dimasak sendiri, memang beh giler. Tapi nak buat goner, dulu ayah sehat lagi, dialah yang bersusah-payah mencari lemang, sekarang ni ayah dah tak sekuat dulu Jadi membeli adalah cara terbaik bagi menangani masalah ini.

Tahun ni giliran Cekwa beraya dengan anak-anak, biasanya mereka ni bergilir-gilir beraya dengan babah mereka atau dengan  mama mereka ni. Jadi tahun ni ceria sikit sebab semua anak-anak berkumpul sekali. Seronok tengok anak-anak yang dah dewasa dan semua dah pandai bawak diri masing-masing. 

Selamat Hari Raya..........!!!!!!


2 comments:

Pok Li said...

Selamat Hari Raya

zulkbo said...

Demi semangat setiakawan,
Datang disambut tangan dihulurkan;
Adat insan dalam pergaulan,
Salah dan silap harap maafkan.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ۩ஜ۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ۩ஜ۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬