Thursday, April 15, 2010

Sambil Menyelam Minum Air di Melaka

Baru-baru ini aku ditemani adik serta keluarganya ke Melaka untuk menghantar anakandaku Asyraf menghadiri temuduga kemasukan ke UPNM ( Universiti Pertahanan Nasional Malaysia).Sempat lah juga merewang-rewang di Bandar Melaka yg penuh sejarah.


Anakanda Asyraf melangkah penuh debar untuk ke dewan temuduga peringkat pertama.


dewan temuduga dari 8.30 pagi hingga 5.00 petang.



Alhamdulillah Asyraf berjaya untuk memasuki ujian seterusnya dan ditempatkan di Kem Terendak selama 8 hari mulai 9.4.2010.Sayu rasa hati bila tengok dia naik trak tentera ni..harap dia akan terus berjaya menghadapi ujian dan latihan di sini.


Jambatan ni menarik perhatianku .




makam Hang tuah


kisah peminangan puteri gunung ledang.



Adik Iparku aishah dan anak2nya di Pantai Puteri



Yuni dan Judin nak tangkap ikan yg melompat2 di atas air.


pokok ni mcm replika je kan.



Seronok dpt naik beca yg cantik ini.



Bersama adikku Azuan dan keluarganya yg sanggup menemaniku ke sana.







suka tengok rumah tradisional melaka ni..sejuk jek mata memandang..

17 comments:

cemomoi said...

pemuda harapan bangsa... gud luck

akuanakpahang said...

Semoga perjalanannya kelak penuh dgn keberkatan selamat maju jaya buat beliau.

piewahid said...

smoga ashraf berjaya.
insyaAllah...:)

Che' Pit said...

mesti pagi2 kena berkawad..
semoga tabah asyraf

relevan said...

Sempat lagi cek wa..ini baru betul punya sambil menyelam minum air..

Semoga ashraf menjadi yang terbaik..

zulkbo said...

salam che wa..
moh pindah melaka la gitu
hu hu>>belum pekena asam
pedas melaka ke?
mesti terangkat..rumah mak koi kat jengka jiran sebelah asal melaka..koi dah biasa cara orang melaka..makanan memang koi suka..

cobraeite said...

cikwa... singgah2 jer... nice blog

CekWa said...

terima kasih buat semua...

Miecyber said...

Bestnyer Cekwa pergi makan angin....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

singgah jap kat sini boleh ke kak

Cik SHiN~JU said...

Salam Cekwa...
Tahniah buat Asyraf,semoga berjaya...
Tahniah buat ibunya juga yer..
Cantik gambo2 tu...
Lama dh x p Melaka...

Mazru Majid said...

bila lak ke Melaka ni weh?

IDEAlogyc Admin:Al-Hadi said...

asker ke??huhu moga berjaye koi doakan..

Cikgu Jang .. said...

koi bangga ngan anakda aok ter yg berminat jadi askor ni...bravo bravo...

Jejaka Desa said...

2 dalam 1 ter yang beh nye.Jimat belanje.

al-mankaraqi said...

salam ziarah!

CekWa said...

Alhamdulillah semua..Asyraf dah berjaya dalam temuduga ini dan akan memasuki UPNM pada bulan Mei 2010 nanti.Terima Kasih semua..